Õszi kutatás az óvodában

2015. október 21-én megtartottuk az Õszi kutatást. Az egész óvodában zajlottak a tevékenységek, a csoportokat összenyitottuk, és a teraszra is kerültek ügyességi játékokat rejtő állomások. Három fő helyszínre tagoltuk az eseményt, illetve volt még két átvezető helyszínünk, hogy a csapatok torlódását meggátoljuk.

A Sünik csoportjában, szaglóversenyt rendeztünk, ismert és ismeretlen illatokból is, hogy bővítsük a gyerekek ismereteit. A második állomás ebben a csoportban a gyerekek gondolkodását és szövegértését tette próbára őszi terményekhez és gyümölcsökhöz kapcsolódó találós kérdésekkel. A Manók csoportjában piacos játékkal készültünk, ahol a gyerekeknek meg kellett jegyezniük a portékákat: toboz, alma, dió, csipkebogyó, bab, majd az árus elvett egyet közülük és egy kiválasztott vásárlónak meg kellett mondani, hogy mi tűnt el. A másik állomás a manók csoportjában az érzelmek játéka volt. Előre kiválogatott képeket mutattunk a gyerekeknek, megbeszéltük, hogy milyen érzelmeket, arckifejezéseket látnak a képeken: szomorúság, vidámság, meglepettség, bánat, düh. Egy-egy megbeszélt kép után, el kellett játszani az arcukkal, az adott érzelmet. Az óvodavezető irodáján át vezetett utunk, egészen a teraszig. Itt várt ránk a levélcipelés, akadályok között. Tálcán vitték a gyerekek a leveleket, és nem volt szabad egyet sem elejteni. A mellette lévő pályán célba kellett dobni a gesztenyéket, annyi gesztenyével kellett beletalálni a kukába, ahány éves a próbálkozó kiskalandor. Ezután várt ránk egy szörnyű mocsár az előtérben, ahol kartonból készült sziklákon kellett átkelni, hogy végül az öltözőben előadhassanak a gyerekek egy-egy mondókát vagy dalt, a saját maguk által régebben barkácsolt hangszerekkel kísérve. A délelőttre meghívtuk az első osztályos tanulókat az általános iskolából. Minden csapatkapitány egy-egy pedagógus vagy dajka volt. A gyerekeket 6-7 fős csapatokba osztottuk be, és egy általuk készített pontgyűjtő albummal, valamint kitalált csapatnévvel, indítottuk el a kalandra. Az egész délelőttöt végig játszottuk, és mi pedagógusok, lemérhettük és megfigyelhettük a gyerekek jelenlegi tudásszintjét az őszről és azt, hogy mit kell még újra ismételni. Vidámság, széles mosolyok, valamint elfáradt kiskalandorok jellemezték a közös délelőttöt.