Ismerd meg Királyegyházát!

2015. augusztus 22-én került sor első ízben az Ismerd meg Királyegyházát! című vetélkedő megrendezésére. A játékot a Grim Jenővel és Pintér Tibor testnevelő tanárral való beszélgetés ihlette. Játékosainknak 12 órán keresztül kellett megmérettetni magukat.

A vetélkedő középpontjába Királyegyházát helyeztük. Szerettük volna, ha a résztvevők jobban megismerik azt a helyet ahol élnek, mert azon kívül, hogy szép hely, elég réteges történelmi háttérrel rendelkezik. Reméljük, utódainknak is átadjuk a múltat, hogy sose merüljön feledésbe. A vetélkedőre hat négyfős csapat jelentkezett. Versenyzőinknek nem csapatnevük volt, hanem csapatonként más-más színű pólójuk. A játék reggel hatkor kezdődött egy előzetes feladat megoldásának bemutatásával, amit már csütörtökön megkaptak. A feladat az volt, hogy egy olyan autót kellett csinálni, amit emberi erővel kellett működtetni. Aztán a fontosabb épületekről, építményekről kellett három darab számszerű adatot összegyűjteni behatárolt időn belül. A következő játék során egy fiktív cél érdekében – hogy Királyegyháza ismét két részre szakadjon – aláírásokat kellett gyűjteni a faluban, ez is időre ment. Ezzel jó nagy felfordulást keltettünk a helyiek körében, akik nagyon együttműködőnek, játékos kedvűnek bizonyultak, amit ezúton is köszönünk. Aztán mindenkinek a saját maga által gyártott autóját be kellett izzítani egy futam erejéig.

       

   

Következett a begyűjtési feladat, itt minden csapatnak a Helyzet újság legutolsó számát kellett beszereznie minél több példányban. A gyűjtögetés után mind a hat csapatnak egyszerre egy habbal teli medencéből kellett kihalászni egy logikai játékuk darabkáit. A hajsza után kicsi pihenés következett: a résztvevők ülve válaszolhatták meg a kvíz kérdéseket. A hibás válaszoknak azonban ára volt. Minden csapat egy padra ült, és a feje felett lévő lufi meglepetését élvezhette rossz válasz esetén. Liszt, tej, tojás, vagy kakaópor landolt a fejeken. Az ülés után kis mozgás jött a soron, mégpedig a vizes fóliás feladat, melynek az volt a lényege, hogy egy akadályokkal kirakott pályán kellett egy tojást kanállal átvinni. A pálya alapja fólia volt, és persze gondoskodtunk arról, hogy csússzon is, ne ússza meg senki szárazon.

Kis szusszanásként elmehettek a játékosok ebédelni. Visszajövetel után a desszertet mi adtuk: a csapatoknak harminc darab palacsintát kellett befalniuk három perc alatt. A sok kalória ledolgozásaként egy labirintusban találták magukat, ahol a csapatokból egy embernek bekötött szemmel négy fakockát volt szükséges összeszednie, miközben a csapatának a többi tagja kívülről irányíthatta. Mondanom sem kell, hogy nem csak a saját csapattagok próbálták terelni, a többi csapat is kivette a részét az utasításokból. Ezután két-két embernek a csapatból sílécre kellett pattannia, hogy vizet vigyen egy libikókán keresztül a pálya végére. Pihentetésként gyerekeket kellett szerezni a faluból a következő feladathoz, a mocsárjáráshoz. Itt szőnyegdarabkákon keresztül lehetett csak közlekedni, úgy kellett egy kört leírni a pályán. Minden gyereket, aki a csapatának segédkezett ebben a feladatban, egy-egy tábla csokoládéval jutalmaztunk. Ezen feladatok után bementünk a kultúrházba, és megkezdtük a benti feladatokat. Az első játéknak azt a címet adtuk, hogy a legtöbb fehér ruha egy emberen. Gondolták volna, hogy egy ember akár 72 ruhadarabot is képes magára húzni? Mondjuk volt, aki körülbelül húsz darab fehérneműt húzott magára. A vetkőzés után a korábban megszerzett Helyzet újságból, egy-egy ruhakollekciót kellett összeállítani. Láthattunk zsákos Bilbót, városi lányt, menyasszonyt, királylányt, tripla X-et, Pán Pétert. A modellkedés után jött a költészet, előre megadott tíz szóból kellett egy-egy verset megírni. Ezt az akadályt is jól vették a csapatok, a versek szuperek lettek, még a költők is elismerték volna. A vetélkedőt végezetül színdarabbal zártuk, amit szintén a megadott tíz szó felhasználásával kellett előadniuk a csapatoknak. A feladatokat mindannyian ügyesen teljesítették, a három legügyesebb csapatot megjutalmaztuk. Az első helyezett a zöldek csapata lett, ők négy belépőt nyertek a Zalakarosi Strandra, ahol ebédet is kapnak. A második helyezett a sötétkékek csapata lett, ők négy belépőt vihettek el, ami a zalazobori kalandparkba szól. A harmadik helyezett a fehérek csapata lett, akik a Kaposvári Fürdőbe szóló négy belépőre tettek szert. A díjakat Grím Ferenc polgármester úr adta át a csapatoknak. Az eredményhirdetés után mindegyik csapat két pizzát kapott, amit a játék elején kiválasztottak, és két-két liter üdítőt is kínáltunk hozzá.

Reméljük minden játékosnak sikerült egy olyan napot szereznünk, ahol kikapcsolódhatott egy kicsit, és gyereknek érezhette magát.

Köszönetet szeretnék mondani a Királyegyháza Felvirágoztatásáért Közalapítvány Kuratóriumának a támogatásért, Grím Ferenc polgármester úrnak a kultúrház rendelkezésünkre bocsájtásáért, a Grim családnak a kvíz kérdések összeállításában és a válaszok megadásaiban nyújtott segítségéért, a Nyugdíjas Klub tagjainak köszönjük, hogy azt a rengeteg finom palacsintát elkészítették. Konyári Tímeának és Palkó Ottónak köszönjük,, hogy a kvíz kérdések válaszainak megadásaiban segítségemre voltak, továbbá köszönöm Hollósi Jánosnénak, Ormódi Melindának, Kaszás Viktóriának, Mihálovics Gábornak, Kovács Gábornak és Sóki Andornak, hogy a szervezésben, a pályaépítésben, a játékok helyszíni előkészítésében, lebonyolításában, eszközbiztosításban voltak segítségemre, Major Istvánnak pedig köszönöm, hogy  eszközöket biztosított a feladatokhoz.