A Viselkedéskezelés Akadémiája

Találkozott már azzal a problémával, hogy diákja/gyermeke viselkedése kezelhetetlenné vált? Tapasztalta már, hogy manapság a fiatalok ingerlékenyebbek, rosszabb a problémamegoldó képességük, könnyebben feladják egy-egy nehézség kapcsán? Tudta, hogy a most felnövekvő nemzedék fiataljainak több, mint 50%-a nem rendelkezik megfelelő célokkal a saját életével kapcsolatban és ezért motiválatlan?

 

Törekedne rá, hogy segítsen azoknak, akikkel nap, mint nap együtt kell dolgoznia/élnie abban, hogy minél boldogabb felnőttekké válhassanak? Az Akadémia célja, hogy olyan gyakorlati ismeretekkel lássa el a résztvevőket, amelyeket a mindennapi életben közvetlenül tudnak alkalmazni, a tanultakat a saját élethelyzetükre tudják értelmezni, és így könnyebbé válik számukra napi problémák megelőzése és kezelése, ezáltal oktatói, nevelői munkájuk is hatékonyabb lesz.

 

A Viselkedéskezelés Akadémiájának anyagát Dr. Nancy French, az amerikai PAR2A Center alapítója és vezetője dolgozta ki, hogy segítse azon pedagógusok, szülők és pszichológusok munkáját, akik gyerekekkel, fiatalokkal, serdülőkkel foglalkoznak. Magyarországon Dr. Ann Vidolovits-Moore és Káplár Mátyás pszichológusok 2006 óta foglalkoznak a módszer meghonosításával, a magyar élethelyzetre való alkalmazással. Az évek során több városban tartottak már képzéseket, főként pedagógusok és szülők számára. Pécsett, Barcson, Abaligeten és Ráckevén programszintű együttműködés jött létre több iskolával. A képzés során a viselkedési motivációk feltárásától kezdve, megismerkednek a résztvevők a szabályalkotás, a visszajelzési rendszer helyes felállításával, valamint a felelősségteljes életre való nevelés alapvető lépéseivel. Jelentkezés a http://trening.eletmuhely/jelentkezes oldalon, határidő: 2013. szeptember 3.

A képzés során feldolgozott témakörök: 

I. Bevezetés, szemléletformálás

II. Mások érzelmeinek megértése

III. Elvárások és szabályok tanítása

IV. Viselkedéskezelési stratégiák 

A tréning során elsajátítandó készségek: 

1. Az önértékelés és az érzelmi tényezők hatása az iskolai teljesítményre

2. Pozitív tanítási környezet kialakítása az osztályteremben

 

3. Viselkedéskezelési stratégiák